trött som få men det blir ge-kås ändå!

påtal om ingenting så var det besöksrekord här på bloggen igår, hela 22 personer.. haha!
sen är det en sak mina vänner inte förstår, det kanske inte ni som läser detta gör heller, så jag förklarar det nu!

GI/LCHF-kosten som jag äter ser väldigt onyttig ut med allt fett osv, hur kan det vara nyttigt och hälsosamt?
förklaringen, eller hemligheten är att man äter mycket fett för att man ska bli mätt när man inte äter många kolhydrater. man kan säga att fettet ersätter kolhydraterna och då undrar ni, men det är ju fortfarande fett, hur kan det någonsin bli nyttigt?
jo, kolhydraterna ser till att det tillverkas insulin i kroppen vilket öppnar upp fettcellerna,  där lagrar kroppen det fettet vi äter och du blir tjock. om du då inte äter några, eller väldigt lite kolhydrater och bra fetter så tillverkas det inget insulin och allt det fettet du äter lagras inte i kroppen, plus att du håller dig mätt länge, smart va?
stekt fläskfile med ugnsgratinerade grönsaker, stekt päron och ädelostsås

detta är matlagningen från i söndags, kombinationen utav päron och ädelost är ljuvlig!
enkelt är det också; stek fläskfile och päron i varsin stekpanna, koka upp såsen med ädelost i och kör in broccoli med blomkål i ugnen.
själv tycker jag inte att det behövs något recept till detta, utan testa lite och höfta er fram!

så, nu ska jag titta på förra veckans desperate housewives så man är redo för kvällens avsnitt, sen kör vi roadtripp till ge-kås!

Kommentarer
Postat av: Thilda the beeesthest

Ska nog testa att höfta mig fram på detta någondag nästa månad! ;)

2011-03-30 @ 19:25:03
URL: http://thildaericson.blogg.se/
Postat av: Thilda the beeesthest

Ska nog testa att höfta mig fram på detta någondag nästa månad! ;)

2011-03-30 @ 19:25:04
URL: http://thildaericson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0